Onze school

Wij zijn een warme en betrokken basisschool gelegen in het hart van Eindhoven. Onze school staat bekend om haar sterke onderwijskundige visie en de persoonlijke aandacht die wij aan onze leerlingen geven.

Bij SALTO-school Cornelis Jetses geloven we in de kracht van samen leren en groeien. Ons ervaren team van leerkrachten zet zich dagelijks in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. We streven ernaar om ieder kind te zien en te begrijpen, zodat we het beste uit hen kunnen halen.

Onze missie

SALTO-school Cornelis Jetses is een openbare school in de wijk Vlokhoven. De wijk en de school hebben een multicultureel karakter. Onze missie is het bieden van kwalitatief goed onderwijs aan al onze leerlingen in een veilige leeromgeving en een verbindende factor zijn voor alle bewoners en belanghebbenden in de wijk. We willen een school zijn waar leerlingen, ouders en leerkrachten vanuit diverse sociale, culturele en levensbeschouwelijke achtergronden, samen leren en samen leven. We bieden een veilige leer- en werkomgeving en een positief pedagogisch schoolklimaat, waarin we alle kinderen zien, respecteren en optimale ontwikkelkansen bieden. We zijn ambitieus en hebben hoge verwachtingen wat betreft de ontwikkelmogelijkheden van elk kind op zijn of haar eigen unieke wijze. Ons hoogste doel is om deze ontwikkelmogelijkheden te zien, te stimuleren en te benutten, om het kind optimaal tot ontwikkeling te laten komen op onze school.

Onze visie

Om onze missie te kunnen realiseren hebben we een gezamenlijke visie op onderwijs ontwikkeld, die wij regelmatig toetsen aan de praktische uitvoering van het onderwijsproces en de opbrengsten die we hiermee realiseren. Deze visie kenmerkt zich door een duidelijke kijk op:

• het stimuleren van het zelfvertrouwen en welbevinden van de leerling
• de centrale functie van taalverwerving
• het leren in samenhang,
• het zicht en de grip op ontwikkeling
• het blijvend ontwikkelen in een lerende organisatie.